Followers

Monday, January 17, 2011

Kisah pancing 0005



Masa ni saya di Pintu Gedung, menunggu kawan datang., sambil tu saya memancing sekejap.

Sabtu 15/1/2011 , saya pergi memancing berhanyut , ketengah. Saya pergi seawal 6 pagi, lagi satu, sapa berjanji ngan saya, kena datang tepat pada waktunya . Kalau tidak saya tinggalkan, kecuali mereka datang lambat, ada sebab yang tak dapat dielakkan.

Kali ni saya pergi dengan 2 sampan. Sampan saya seperti biasa Vernon ngan kawan dia. Sampan yang lagi satu Mat Nor bersama teman Ah Heng(Ejen jual engin Mercury ).




Laluan kapal, mesti ada kapal besar yang membawa kontena cargo.




Kawan Vernon lena , sementara menunggu joran direntap ikan.



Echo sounder menunjukkan kedalaman air.



Kegunaan GPS penting, pada masa berhanyut. maaf gambar kurang jelas.





Vernon gembira , berjaya mendaratkan jenahak seberat 2 kilo+++. Dibelakang , kawannya sibuk melayan ikan yang meragut umpan dia.


Semasa berhanyut dilaluan kapal, kita tak boleh leka tertidur, kerana laluan ni adalah laluan yang paling sibuk di selat Melaka.


Itu sampan teman seperjuangan saya, Mat Nor bersama tauke jual enjin Mercury , Ah Heng.


2 Kawan tengah bersedia kerana lubuk ikan dah dekat.


Hasil tangkapan 4 ekor ikan Jenahak ngan 4 ikan merah. Anggaran berat seekor ikan 4 kilo kebawah .



Semua tengah menunggu umpan sotong kurita dimakan ikan.


vernon sedang menghulur tali, bersedia untuk merentap....



west port....ini masa dalam perjalanan balik.



Hasil tangkapan ikan Merah .


Firdaus muka pelik.



Nakal Firdaus, tangan sebelah menekan mata ikan.



Bersabarlah, satu hari nanti, saya akan ambil video klip masa memancing , kemudian saya akan letak di blog ini sebagai tatapan teman-teman.

5 comments:

  1. Best nyer dapat turun laut..dapat habuan besar2 yer..ni kalau jambu tengok ni,mesti juling mate die..ehh gaye tulisan mcam familiar jer...
    emm.. komen ni tuan tanah x balas pun x per...nak privasi le katekan...huhuhuhu.....

    ReplyDelete
  2. Perghh..menarik tuhh..minat bab pancing tapi dah lama tinggalkan bidang

    ReplyDelete
  3. kaki pancing rupanya. cuba-cubalah memancing di sungai. Sg. Lipis ke atau Sg.Jelai...

    ReplyDelete
  4. Tuan, lain kali kalau ada trip, boleh join tak? Num tel sy 0192251570 sham

    ReplyDelete
  5. salam tuan....kalau boleh nk mintak number fon org yg jual sotong kurita hidup....tlg msg kt nombor sy 0174701202...tq...esk dh nk pegi pulau jarak ni...

    ReplyDelete

Kalau nak berkongsi minat tentang pancing, silalah komen.Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photo Flipbook Slideshow Maker